zaterdag 12 maart 2011

Een hele tijd geleden…

Ik weet dat jullie al een tijdje hebben moeten wachten op dit berichtje, maar het was zeker het wachten waard.
Ondertussen zijn we al een week en half verder, dus ik heb jullie nu ook wel wat meer te vertellen.
Zoals ik jullie al verteld had, ging ik op safari samen met Tine, Jessica en Marlies.
Ik kan jullie verzekeren dat het zeker de moeite was. Het is echt zo anders dan naar de zoo gaan, waar dieren het niet gewoon zijn om te leven in de natuur. De gedachte die het meeste door mijn hoofd speelde, was dat wij nu zaten te kijken vanuit een kooitje naar de dieren in  hun leefomgeving en dat het deze keer eens niet omgekeerd was.
We hadden ook een leuke gids, die enorm veel respect had voor de dieren en de natuur. Wat niet van iedereen gezegd kon worden.
Ik heb gezien hoe een olifant heel nerveus werd en zelfs kwaad werd ,omdat deze werd gehinderd door wel zes busjes die niet anders deden dan de richting uitrijden waar de olifant de straat wou oversteken. Dit zodat ‘de toeristen’ enkele foto’s zouden kunnen nemen.

Maar we hebben ook hele mooie momenten meegemaakt. Een olifanten familie die overstak voor onze auto, giraffen op nog geen vijf meter afstand, een leeuwenfamilie die net langs onze wagen wandelde, antilopen, gazellen, everzwijntjes, een nijlpaard, digdigs, dodo’s en het hoogtepunt van het hele weekend een JACHTLUIPAARD!!!
Zelfs onze gids was heel fier dat we het snelste dier van de wereld op nog geen twee meter van ons verwijderd konden bewonderen. 
Ik beloof jullie dat er nog enkele foto’s van deze wonderlijke dieren zullen verschijnen op mijn blog.

Nu genoeg over wat  heb gedaan in het weekend, want er is natuurlijk ook nog wat anders te doen, dan enkel en alleen uitstapjes maken.
Ik ben namelijk gestart met lesgeven in klas 1. Ik had in het begin echt wel wat zenuwen en wist niet goed hoe te beginnen. Gelukkig was teacher Bernice er voor mij. Zij is al een hele grote steun geweest gedurende de hele periode dat ik in Kenia ben. Ik voel dat het contact echt goed zit en dat doet me echt deugd. Ze is ook altijd laaiend enthousiast over de dingen die ik introduceer. Zoals het klassikale beloningssysteem met de schildpadden, de stempels tijdens de verbeteringen,…

Ondertussen is ook Mama Rainbow al een weekje langs geweest. Ook zij is heel fier op ons en vindt dat we allen heel goed bezig zijn. Dit geeft ons allen een heel fijn gevoel en ook de lkr hebben het heel goed met ons allen voor.
Nu zijn er al twee weken lesgeven voorbij en is er nog 1 weekje over. Daarna zijn het terug examens en begint het verbeterwerk en toezicht houden in de klas, weer helemaal opnieuw. Daarna is er nog een weekje ‘school’, waarbij de lkr naar school komen en examens verbeteren. De kinderen zijn dan al thuis. Dit wil zeggen dat ik deze laatste week echt nog moet genieten van mijn klasje en veel foto’s moet maken. 
Vandaag hebben we afscheid genomen van Tine, zij gaat terug naar huis. Dit heeft me wel even doen stilstaan bij het feit dat mij ook nog maar drie weken restten in dit mooie land, tussen deze leuke mensen en hun prachtige cultuur.
Ik heb me voorgenomen om van nu af aan echt dubbel en dik te genieten van de tijd die me hier nog rest.

Veel zonnige groetjes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten