woensdag 16 februari 2011

Een nieuwe week begint

Dag iedereen,
Hier ben ik weer met een berichtje vanuit Kenia.
Eindelijk kan ik nog eens even op het internet. Het is woensdag en dan hoeven we niet naar school, deze dag moeten we de nodige voorbereidingen treffen voor het verdere verloop van de week. Omdat we alleen maar overdag internet hebben, is dit het ideale moment om de blog te updaten en even contact te houden met het thuisfront.
Wanneer we na een lange schooldag even op het internet kunnen, lukt dit niet.
Om klokslag zeven uur, begint het “bakje” voor het internet lawaai te maken en kunnen we geen verbinding meer krijgen, maar beterschap is in zicht.
Normaal komt er vanavond iemand langs om dit probleem te verhelpen.
Dan kunnen we regelmatiger de blog bijhouden en kan ik ook eens skypen met het thuisfront.
Dan heb je ook nog de “powercuts” waar we af en toe mee te maken krijgen.
Soms duren deze een hele dag en soms enkele uren of minuten.
Daar ben ik ondertussen al goed aan gewend.
Zo jullie vragen zich waarschijnlijk af wat ik tot nu toe al heb gedaan.
Wel deze week ben ik gestart in klas 1 zoals jullie al weten. Daar help ik de lkr met het verbeteren van de huistaakjes en  de schriftjes, maar ook begeleidt ik enkele kinderen in de klas als ik merk dat deze moeilijkheden hebben.
Zo gaan de dagen ook enorm snel voorbij. Ik merk ook dat de lkr me enorm dankbaar is. Elke avond zei ze wel dat ik haar werk voor de dag zoveel lichter had gemaakt.
Dit voelt echt heel goed aan!!!
Ik ben nu voor de vakken rekenen  en Engels al aan het uitzoeken welke lln extra hulp kunnen gebruiken. Deze namen noteer ik en probeer ik ook extra te observeren zodat ik zie waar zich eventuele problemen kunnen vormen.
Zoals jullie zien kan ik me hier wel bezighouden.

Tot de volgende

Geen opmerkingen:

Een reactie posten